seg som en deg

Jag tänkte lägga in dom nytvättade kläderna i garderoben,
men det blev inte av.
Jag tänkte jobba ikapp matten men jag fattade noll.
Jag tänkte gå och duscha men har inte kommit iväg än.
Jävla skit, att jag ska vara så seg. ÄH, vafan.
Man kan inte vara på topp jämt, och oftast har det sina orsaker med..


Jag önskar att alla fick kika in i mitt huvud en sväng,
och se hur en del saker ligger till egentligen.
Folk tror så himla mycket om allt och alla.
Tror och tror och tror.
Som jag sagt ett par gånger så bestämde sig en gång ett gäng
för att jävlas ordentligt med mig, jag hade inte gjort något,
och det var just det som var problemet. jag var ju den lilla snälla tjejen,
som inte gapade och skämde ut mig.
dom hittade på en massa rykten! kul liv?
nja.. och pågrund av det, så tror väldigt många saker.
så himla onödigt. men jag är glad för att dom som känner mig,
och jag själv vet hur allt ligger till.
det låter ju som ett skämt, sånthär.. men vad kan man göra åt det då?
så himla mycket som jag vill berätta, 
men det är för mycket.

finns väldigt mycket onödigt och hemskt som händer.
men jag kommer aldrig ge upp, aldrig sluta kämpa.
jag vet vem jag är och jag är glad för vem jag är.
även om folk har gjort stora försök att bryta ner mitt självförtroende
(för att dom trooor att dom ska få bättre själv då)
så, kolla! här står jag idag, starkare än någonsin.
och ja, jag tänker skryta om det, för jag är stolt för att
jag aldrig tänker ta åt mig av nån skit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0