dag 02 – när jag var som fullast

Ja.. när jag var som fullast? Aldrig.
En gång var det några som "lurade" mig, men det hann inte bli något speciellt.
Iallafall, jag är inte ens 18 än. Och då tänker väl en del, men hallå? Vad gör det?
Jo jag tycker att det gör mycket. För jag vet att otroligt många minderåriga dricker.
En del dricker ungefär varje helg. Och visst det har inte jag med att göra.
Men dom som frågat mig varför jag tycker att det är en sån "big deal" med att dricka när man är under 18 så..
är det helt enkelt så, att jag vet nog ingen som kan hantera alkohol i den åldern,
herregud så många jag känner till, och tillochmed känner som har fått åka in på sjukhus och magpumpas,
dom har skämmt ut sig, ångrat sig, legat och spytt hela natten.. och sen efteråt..
OJDÅ, det kanske inte var så smart? Men jag visste ju inte att man inte kunde dricka så mycket?! Nej, exakt. Åldersgränsen kanske finns där för en anledning..? Det har som sagt hänt en del saker som gör att jag är extra rädd för just dethär.

Men är ju en del som tycker att det inte spelar någon roll om man är några år yngre och dricker. Jag vet också många föräldrar som tillåter sina barn göra det.
Och ja, det kan man ju inte säga något om eftersom det är deras beslut.. men helt enkelt är det ju så att det händer jävligt mycket hemskt och det finns även dom som är över 18 som det händer saker så jag hoppas att dom flesta gör det smarta valet att vänta så länge som det går.
Jag känner till en hel del i min ålder som nu, är beroende av alkohol.
Och det är ju just det som så många är rädd för.

Jag blir faktiskt förbannad när folk anser att jag är töntig när jag är så himla skarp med åldersgränsen.
Men dessutom är det ju fan en lag. Men jag kan säga det att jag har sett så mycket, så många i min ålder och yngre, som verkligen avskräckt mig ifrån mycket, så jag kanske ska säga tack för det. Senare i livet kommer jag säkert dricka, men jag kommer nog aldrig se det roliga i att bli så full så man tappar kontrollen och inte vet vad man gör.
Jaja, det kommer ju alltid vara så att alla tycker olika.. och så är det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

man lär sig av misstagen, brukar man ju säga.

2011-01-28 @ 15:23:18
Postat av: Magnus :)

Hela allt det du skrev om spriten är så himla sant! håller med dig om exakt allt där som du skrev. <3

2011-01-28 @ 23:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0