musik

Ja, det var väldigt längesen jag skrev om hur det går med musiken!
Och det kanske beror på att det inte hänt så mycket nytt just nu.
Men när jag tänker efter så har det nog det..

Jag uppträdde ju på skolavslutningen med en egenskriven låt, och det måste verkligen ha varit meningen att jag skulle det. För en tjejkompis frågade mig "vill du sjunga med mig på skolavslutningen, så spelar jag gitarr?" och jag var lite tveksam för det är ju väldigt läskigt att uppträda helt själv för så många människor. Men jag tog mod till mig och sa ja. Vi letade låtar, letade, letade. Tillslut säger hon "men har du ingen egen låt du vill spela då?" jag tänkte efter och.. jo. Och så blev det. Dagen innan skolavslutningen var jag så otroligt hes och förkyld. Jag var 99% nära att ställa in. Men på avsluntingsmorgonen kände jag bara att, jo. Jag gör det. Det får gå som det går. Och det gick helt okej. Viljan vägde tyngre än nervositeten och tveksamheten. Och nu är jag så himla glad att jag gjorde det, för det stärkte självförtroendet ännu mer. :)

Jag letar förfullt efter ett band, har frågat runt och det går inte speciellt bra. Har pratat med många som redan har ett band, men dom känner väl att dom har fullt upp med det dom redan har. Och när man frågar dom om dom vet någon som skulle kunna, så är alla dom kan komma på redan upptagna med ett band dom med! Bandet jag och min kompis var med i, har skaffat sig en en ny sångare (en kille) som dom hellre vill. Men för tillfället har dom en tjej som sjunger över sommaren, ska se dom spela på fredag vilket kommer bli spännande! Var otroligt roligt att få spela med dom ett tag måste jag säga.

Det "hemliga projektet" jag skulle hålla på med som jag verkligen vill berätta om men får inte står ganska still. Men jag kan säga såhär mycket att det kommer visas på tv ganska mycket om det går som det ska! Är ju inte helt säkert, men det har ganska stora chanser! Jätteroligt tycker jag!

Fick ju en förfrågan om att sjunga på en låt som var typ techno-stilen, och det vet jag inte riktigt än, för det är väl inte riktigt min stil. Jag skulle också få skriva textenm själv om jag ville, men det är så svårt att bara skriva en låt på kommando. Men jätteroligt att få frågan att göra det!

När jag var i ström så pratade jag med en kille där med studio, och frågade om jag skulle få kunna spela in en låt. Jo visst kunde jag det! Så, det ska jag göra, när det finns tid! 

Är överlycklig att det iaf går lite frammåt. Det är ju trots allt min dröm, det jag vill hålla på med, det jag kämpar för varje dag. <3 Man behöver inte vara bäst på det man gör, utan man kämpar och gör sitt bästa. Man kan inte känna att man måste vara bäst för då skulle man ju inte kunna hålla på med något nästan. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0