snö och dansband

Ja nu har den första snön kommit, och som jag längtat. Eller inte. Men det är värdsliga saker så, skitsamma!
Jag skulle ha haft en skoter. (Ja, faktiskt) Men jag får väl se till att få åka en tur med någon kanske. 
Snacka om att snön kom sent i år, det snackas om att den inte kommer att stanna överhuvudtaget?
Endast på julafton tycker jag att det ska vara snö!

Haha, ni har väl inte missat den sjuka nyheten? HANNA ÄRLESJÖ HAR BÖRJAT SJUNGA DANSBAND!
Jag skrattar ihjäl mig. Jag har alltid avskytt dansband, tyckt att det är töntigt och dåligt, pinsamt o.s.v. 
Men det är jag! Jag tycker ju om hårdrock och sånt. Men nu har vi ju en lektion på skolan som heter "projektarbete".
Det var ju först tänkt att jag skulle gå min egen väg och spela in mina egna låtar och så. Det gjorde jag också,
men det gick inte vidare bra. Så jag bestämde mig för at göra det på sidan om, så jag slipper stressa och så jag har tid att bli riktigt nöjd. Så jag snackade lite med några killar i klassen och hörde om dom behövde någon sångerska, för jag visste att dom spelade musik. MEN dom spelade ju dansband. Men dom nappade direkt på mitt förslag, och tyckte att det var ett bra förslag så helt plötsligt hade allt ändrats. Dom hade plannerat spelningar och så.

Igår var Jannez på besök i våran klass, och berättade om deras karriär.
Och då blev vi erbjudna att spela i pausen på deras spelning i Strömsund! HAHA! Herregud!

Inte den väg jag ville i början, MEN det är musik och allt för musiken, ändå.
Jag kanske vänjer mig! En utmaning! Men tro aldrig att jag sviker rocken <3

Världens styggaste bild på mig, men!

Det blev ett populärt besök av dansbandet Jannez på Hjalmar Strömerskolan i Strömsund i går förmiddag.

http://op.se/lanet/stromsund/1.4114519-jannez-tillbaka-for-forsta-gangen-pa-sin-gamla-skola


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0