snart skolstart

Som sagt så börjar snart skolan igen och det är blandade känslor.
Visst vill man bara vara ledig hela tiden och göra det man vill,
men just nu känner jag att jag vill ha något att göra på dagarna och träffa folk.

Jag kommer säkert bli less fort på pluggandet, men när jag kollade på vårat nya schema
så såg jag att vi kommer ha många musiklektioner!
Vi kommer ha mycket EOS (där vi håller på med ett hemligt projekt) och det kommer bli
SKITBRA! :)

Här är några saker jag kommer att tänka på under det nya läsåret;

1. TA TAG I MATTEN PÅ EN GÅNG! jag hatar verkligen matte, och det gör lätt att jag skjuter fram,
och det slutar med att jag ligger efter flera veckor. Så det jag tänker göra nu (göra mitt bästa)
är att plåga sig och ta tag i det i början så jag inte ligger efter, för det är faktiskt jobbigast att halka efter.

2. Börja läsa i god tid till prov och sånt. Jag har en förmåga att ALLTID skjuta upp saker, men som sagt, hur jobbigt och tråkigt det än är att läsa om historia eller vad det nu är så är det lätt värt att börja i tid.

3. Anteckna mer. Jag tycker att mycket (framförallt historia) är så himla tråkigt och jag kan väldigt lätt stänga igen öronen utan att jag tänker på det när det gäller sånthär, så om man skriver upp så är det lättare att komma ihåg sen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0