dag 04 – mina bästa tips för att klara gymnasiet med bravur

Ja.. jag har svårt att komma på mycket tips till det just nu,
eftersom jag för tillfället är väldigt less på skolan.

Men det viktigaste tipset jag har, är att välja en linje du verkligen brinner för,
och annars en linje som känns jävligt okej. Helst det första alltså.
Och det vet jag eftersom när jag är så jävla less på skolan,
så har jag ändå alltid en liten del som håller mig kvar. Musiklektionerna. 



Det här med att plugga har aldrig varit min grej. Om jag ska säga hur många gånger i mitt liv jag har pluggat, blir det inte många. När jag har prov då tycker jag att jag hårdpluggar, och då läser jag igenom och skriver ner och nördar in i mitt huvud. Och för det mesta räcker det. Jag brukar tänka att jag är väl lättlärd då, när jag inte behöver plugga. ;)



Hm.. Men det värsta som finns är matteprov.
Jag tycker ju som jag tidigare sagt att den matten vi lärt oss ja ifrån sjuan till nu, är jävligt onödig. Jag kommer inte ha någon nytta av den.. och då blir jag arg, jag hatar att lära mig onödiga saker. Slita arslet av mig för prov och sånt för en sån onödig sak. Jag tycker det. Jag kan inte se det nödvändiga. Har aldrig i mitt liv haft nytta av mer än plus, minus och gånger jag och kommer aldrig ha.

Men jag brukar känna såhär att, kämpa, kämpa, kämpa. Jag hatar att kliva upp efter sex varje morgon, tvinga mig upp tidigt för något jag oftast inte tycker är roligt alls. Och det som också har en liten dragkraft för mig är mina två bästa människor, dom som alltid finns för mig.

Man gör sitt bästa, mer kan man inte göra. Jag kommer aldrig se ner på dom som hoppat av eller inte klarat av det. Det finns ju oftast en anledning och jag förstå ibland. Men jag är glad att jag klarat mig hittills. Och jag ska klara det. Jag tänker på efteråt, då jävlar har jag rätt att vila att tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0