dag 07 – mina olika stilar genom åren

Hm.. stilar och stilar. Jo jag kanske har haft lite olika stilar. Jag förändrar ju mitt utseende mest hela tiden. :)
Något som dom flesta känner till, är ju att jag färger håret ungefär hela tiden. ;)
Men det är en del av mig, att hålla på att fixa och trixa med mitt utseende,
det är jag och jag tycker det är väldigt roligt.
Testa olika hårfärger (har haft dom flesta färger förutom typ blått, grönt, rosa) haha.
När jag gick i skolan här i Hammerdal var det som en stor chock för många när man förändrade sig lite.
När jag till exempel färgade håret ljusblont, då var det FJORTIS man fick höra ropas efter sig. Haha.
Sen en gång färgade jag håret svart, och tog även hål i läppen. EMO, var det då man fick höra.
Men det berodde ju på att dom inte sett någonting, missat väldigt mycket människor isåfall.
Och även mycker annat..
Men tänk att till och med då brydde jag mig inte speciellt mycket.
Brydde sig gjorde man nog, men skulle aldrig ens tänka tanken på att ta åt sig,
och att se ut på ett annat sätt bara för att någon annan påpekar det. Never.
Jag blir så ledsen när jag hör folk som säger "jo, visst skulle det vara häftigt att se ut så,
men herre gud vad folk skulle stirra och kommentera".

So what? Se ut som DU själv vill.
När man ser någon på stan som har rosa hår, massa piercingar och hål i kläderna,
tänker kanske en del "men fyfan vad fult", men jag tänker, åh, någon som vågar sticka ut.
Men även om man inte "sticker ut" särskilt mycket är ju det lika bra, om man trivs så! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0