dag 12 – min första festival



Haha! Det kommer jag absolut ihåg. Det var så att ett av mina favoritband var SHEBANG när jag var typ åtta år. och man hade sett shebang på musikvideor, skivomslag, den var den svarthåriga och blonda tjejen, och när jag och kompisar lekte att vi var dom skulle ju jag alltid vara den svarthåriga, för hon var ju så tuff tyckte jag.
Iallfall så skulle mamma och pappa ta med sig mig ut på äventyr och jag fick inte veta vart vi skulle.. vi åkte iallafall mot östersund. Vi gick in på ett ställe med massor av människor, jag fattade ingenting. Sen ställde vi oss vid en scen och jag såg ingenting så jag fick sitta på pappas axlar. Det var massor av folk. Det stod ett band på scenen och dom var riktigt bra, tyckte att jag kände igen musiken en aning. När allt var slut säger jag till mamma och pappa..

..vilka var det där? Dom skrattade lite. Det var ju Shebang! Oj.. jag kände inte igen dom.
Därför ena tjejen hade ju färgat håret rött! Och dom spelade ju bara massa låtar jag aldrig hört! Haha!
Men det var väldigt gulligt gjort och det var ju bra. Men lite roligt att det var sådär när man var liten.
Det var alltså på storsjöyran såklart som vi var på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0