dag 14 – min favoritlåt/band/artist

Jag har väldigt svårt för att säga vilket som är mitt favoritband, min favoritsångare/sångerska, min favoritlåt o.s.v, för att det är så himla svårt! Mycket musik är bra på olika vis.. det går liksom inte att jämföra en skitbra metallåt och en lugn pop-ballad typ. Men, ett band som jag tyckt om sen jag gick i lågstadiet och tycker om än,
är mina kära The Ark. Dom känns verkligen som äkta kärlek för mig.
Dom har följt mig på olika sätt nästan hela livet.



Jag skrev ett brev till dom, i början av att jag började lyssna på dom, (det var när dom typ nyss hade startat också) där jag skrev.. massor om att dom spelade så underbar musik, att jag brukade drömma om dom och så. Haha. Jag var ganska liten då.. men iallfall. Fatta min chock när det ett tag efter ligger ett idol-kort i min brevlåda med MIN adress och DERAS autografer. Det stog "hej hej hanna!" också deras autografer, HERREGUD. jjag har det kortet upphängt på väggen ovanför sängen. 

Jag var med i en Gröna Lund tävling om att få en stooor poster med deras autografer på, tävlingen gick ut på att man skulle skriva den bästa kommentaren om dom. JAG VANN?! :o jag skrev om vad jag tyckte om dom och så.. och tänk att DOM tyckte att min kommentar var allra bäst.

Jag har sett dom några gånger oftast på Yran, och det är lika bra varje gång.
Alltså, Ola Salo, han säger så himla mycket klokt. Han strålar så in i helvete när han står där på scenen.
Vilken utstrålning och vilken röst. Vilken artist.. min dröm är att sjunga en duett med honom förresten!
Den som fixar det åt mig är seriöst bäst.

Nu är det så att dom ska splittras. Tråkigt? Ja.. men man vet aldrig vad som händer i framtiden. 
Och minnena och låtarna kommer alltid finnas kvar, såklart. :)
<3

några fler band som är värda att nämnas är..









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0